لطفا منتظر بمانید.

لطفا منتظر بمانید.

جاذبه های شهر کرمان

جاذبه های شهر کرمان

جاذبه های کرمان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استان کرمان حدود ۷ هزار جاذبه تاریخی را در دل خود جای داده است، پس اگر عاشق آثار تاریخی هستید این شهر با بناهای تاریخی فراوانش محلی عالی برای سفر شماست. تعدادی از بناهای تاریخی استان کرمان را معرفی می کنیم:

مجموعه گنجعلی‌خان

این مجموعه که در لیست آثار ملی ایران قرار دارد از چند بنای تاریخی تشکیل شده که قدمت آن ها به زمان صفویه برمی گردد. در اطراف میدان مستطیلی گنجعلی خان جاذبه های تاریخی زیادی را می بینید که همه جزو مجموعه گنجعلی خان هستند. بازار گنجعلی خان شمایلی جذاب همچون دیگر بازارهای سنتی ایران دارد و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید پیشنهاد می کنیم در آن گشتی بزنید. حمام گنجعلی خان با معماری زیبایش تبدیل به موزه مردم شناسی شده و بازدید از آن بسیار لذتبخش است. ضرابخانه گنجعلی خان هم امروز تبدیل به موزه سکه شده و می توانید در آن مجموعه ای از سکه های قدیمی را ببینید.

مجموعه گنجعلی‌خان-راهنمای سفر به کرمان

حمام وکیل

حمام وکیل کرمان در سال ۱۲۸۰ ساخته شده و در معماریش از آثار زندیه و قاجاریه الهام گرفته شده است. این حمام امروز به چایخانه سنتی تبدیل شده و در آن می توانید انواع نوشیدنی های کرمانی را امتحان کنید.

گنبد جبلیه

این گنبد سنگی که تنها بنای سنگی کرمان است در دوران ساسانی ساخته شده و برای بازدید از آن باید به شرق کرمان در نزدیکی پارک پردیسان بروید. در داخل این بنا، موزه سنگ قرار دارد که بازدید از آن بسیار جالب توجه است.

گنبد جبلیه-راهنمای سفر به کرمان

ارگ بم

درست است که بیشتر قسمت های این بنای خشتی و باشکوه در زلزله سال ۱۳۸۲ از بین رفت اما در حال بازسازی است و باز هم می توان از آن دیدن کرد.  این ارگ بزرگ ترین بنای خشتی جهان است و می توانید در صورت رفتن به بم از آن بازدید کنید.

باغ شازده ماهان

این باغ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و برای بازدید از آن باید به ۲ کیلومتری شهر ماهان بروید. باغ شازده در دوره قاجار ساخته شده و اطلاعات آن به ۳۵ زبان دنیا ترجمه شده است.

باغ شازده ماهان-راهنمای سفر به کرمان

مراکز خرید  در کرمان

کرمان از جمله شهرهای ایران است که مراکز خرید بزرگ ندارد. در حقیقت در این شهر، بیشتر خیابان هایی بزرگ برای خرید وجود دارد. همچنین بازار قدیمی کرمان یعنی بازار گنجعلیخان همچنان دایر بوده و بسیار پر قدرت زندگی و رفت و آمد در آن جریان دارد.

خیابان شفا

از خیابان های کرمان است که مغازه ها، کافه ها و رستوران های بسیاری در آن قرار دارد. برای رسیدن به این خیابان باید ابتدا به میدان آزادی، خیابان جمهوری و خیابان شفا بروید.

خیابان هزار و یک شب

موازی با خیابان شفا و در خیابان جمهوری است. در این خیابان نیز مغازه های بسیاری برای خرید پوشاک وجود دارد.

پاساژ گلستان

یکی از پاساژ های کوچک است که در راهنمای سفر به کرمان پیشنهاد می دهیم به آن سری بزنید. انواع پوشاک، کافه و حتی رستوران در این پاساژ دیده می شوند.

مراکز خرید اطراف قرنی

پاساژ های بسیاری در خیابان قرنی و اطراف چهارراه قرنی وجود دارد. اگر به دنبال خرید وسایل هنری در کرمان هستید، بهتر است که به پاساژهای اطراف چهارراه قرنی بروید.

نظر خود را بگذار


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *